nedeľa 28. februára 2010

KSS: Tá pravá "ľavica" - k materiálu získanému Revolučnými silami RKS východ

Revolučným silám RKS východ sa podarilo získať priložený materiál Voľby 2010 - slogan a princíp jednotného vizuálu“ určený pre potreby kampane KSS pre tohtoročné parlamentné voľby. Predmetný materiál bol v mesiaci február 2010 poskytnutý členom Predsedníctva ÚV KSS s cieľom ďalšieho rozhodovania o jeho využití ako východiska pre realizáciu kampane. Podľa informácií revolučných síl sa jeho hlavnému lobistovi, Jalalovi SULEIMANOVI, podarilo získať pre jeho prijatie podporu zo strany predsedu strany Jozefa HRDLIČKU – HROBÁRA a jej podpredsedu Pavla SUŠKA. Podľa operatívnych informácií je pôvodcom dokumentu agentúra SOWA, sídliaca na Miletičovej ulici 24 v BRATISLAVE, na rovnakej adrese, ako firmy podnikateľa sýrskeho pôvodu a predsedu ZO KSS PEZINOK Jalala SULEIMANA, konkrétne agentúra LEXIS s.r.o., AL ARABIA tour, s. r. o. a S.A. Center spol. s r.o..
Pochybné aktivity menovaného smerujúce k inštitúciám, ktorých cieľom je ochrana buržoázno-demokratického zriadenia, vedú naše úvahy k jeho možnému napojeniu na osobu bývalého predsedu SDĽ (vzniknutej pod krídlami bývalých vysokopostavených dôstojníkov Vojenského obranného spravodajstva) Martina HALÁSA, ktorého firmy OMEGA TECHNOLOGIES, spol. s r.o., AKTUAL PRESS, spol. s r.o. a Delta Military Technology, s. r. o. sidlili opäť na adrese Miletičova 24 v BRATISLAVE, spájajúcej rôzne pofidérne subjekty so spravodajským pozadím. Martin HALÁS tiež v minulosti figuroval v predstavenstve firmy PRVÁ PAROPLYNOVÁ SPOLOČNOSŤ, a.s., v súčasnosti v likvidácii, a to spoločne s mecenášom SDĽ Ivanom WEISSOM.

Ako art director a copywrighter agentúry SOWA pôsobí Martin ŽILINSKÝ, ktorý spolu s Jalalom SULEIMANOM figuruje ako spoločník vo firme S.A. Center spol. s r.o. Podľa medializovaných informácií sa narodil v roku 1969 v BRATISLAVE. V roku 1992 ukončil štúdium na STU. Spolupracoval s viacerými firmami na grafickom spracovaní tlačovín. Od roku 1998 pracuje vo vlastnej agentúre SOWA a venuje sa grafickému dizajnu, firemnému imidžu, tlačiarenským službám. Jeho záujmami sú grafický a interiérový dizajn, šport a hudba. ŽILINSKÝ podľa ďalších medializovaných informácií realizoval v roku 2008 náborovú kampaň Mestskej polície HM SR BRATISLAVY, ktorej marketingovým cieľom bol nábor 115 nových mestských policajtov – okrskárov a zlepšenie všeobecného imidžu MsP ako poriadkového útvaru BRATISLAVY. Martin ŽILINSKÝ je tiež autorom dodnes používaného loga BRATISLAVY, ktoré vyhralo v súťaži, vypísanej v roku 2004 bratislavským magistrátom. Autorom volebnej kampane KSS sa teda zjavne stáva pravičiar, podľa všetkého so stykmi v prostredí Magistrátu BRATISLAVY a tajných služieb.

Materiál obsahuje návrhy sloganov nižšie uvedených kategórií:

Vymedzenie ľavice od iných:
Jasná ľavica; Skutočná ľavica; Lepšia ľavica; Čistá ľavica; Na ľavicu sa nehráme; Ľavica - nie sľuby, ale činy; Nie sme Smer, sme ľavica
Spojenie ľavica-srdce:
Ľavá je bližšie k srdcu; Ľavica koná srdcom; Ľavica rozhoduje srdcom; Ľavica - rozhodujeme srdcom; Srdce na správnom mieste. Vľavo.
Spojenie pravá – ľavica:
Ľavica, to pravé pre ľudí; Tá pravá ľavica

Podľa predmetného materiálu, „farebnosť je vybraná tak, aby bola dobre rozoznateľná, s akcentom červenej“, pričom jej autori nepredpokladajú, „že by v takejto kombinácii niekto vyšiel. Skôr sa snažia kričať farbami – oranžová Smer a Most, modrá SDKÚ, zelená SAS a SDĽ“. Vyčítať pravicovým autorom návrhu kampane, že výber červenej sa nezakladá (výlučne) na ideológii, ale na použití červenej u ostatných strán, nemožno, a to vzhľadom na maloburžoázny charakter ich osôb a samotnej KSS. Dodávame, že použitie červenej v kampaniach pravicovej strany SMER-SD je bežné, a teda že správnosť ich predpokladu nie je zďaleka zaručená a samotný predpoklad zrejme nevychádza z poznania kampaní konkurencie.

Použité slogany sú deklaratívne a všeobecné, bez opory v triednom chápaní spoločenských procesov. Od ostatných pseudoľavicových strán sa nimi KSS vôbec neodlišuje, aj keď sa o to autori návrhu kampane symbolicky usilujú claimami typu "Skutočná ľavica", "Nie sme SMER, ale ľavica" a pod. Uvedená snaha je skutočne len symbolická, nakoľko sa v nich nikde nezdôrazňuje triedny charakter KSS, ktorý by ju odlišoval od sociálno-demokratických strán. Fakt, že KSS nie je stranou pracujúcich, potvrdzujú vizuály zobrazujúce človeka v obleku, a nie proletára, ktorého typické pracovné oblečenie je úplne iné. Skutočnosť, že KSS nie je stranou širokých más, ale stranou maloburžoázie, autori návrhu kampane akcentujú vo vizuáli 2, kde deklarujú, že KSS myslí na živnostníkov. Pravdivosť tvrdenia o netriednej povahe KSS sa ďalej potvrdzuje vo vizuáli 4, kde sa miesto problémov proletariátu píše o problémoch "ľudí." Všeobčiansky charakter uvedenej strany možno demonštrovať claimom použitým vo vizuáli 5, hlásajúcom, že KSS chce robiť pre (všeobecných, netriednych) "ľudí" a vo vizuáli 6, kde sa deklaruje, že KSS záleží na "ľuďoch" (opäť bez triednej príslušnosti). Je zaujímavé, že KSS podľa posledného spomenutého claimu „záleží na ľuďoch, nie na moci“, pričom podľa našej ML mienky každej komunistickej strane ide o moc, konkrétne o moc proletariátu. Od (ostatných) sociálno-demokratických strán, menovite od strany SMER-SD, sa v návrhu kampane KSS, vyčleňuje len povrchne, pričom slogan „Fico sľubuje, my chceme konať“ uvedenú skutočnosť len potvrdzuje. Bodku za malomeštiackymi claimami možno učiniť sloganom použitým vo vizuáli 3, nazývajúcim (všetkých v zahraničí slúžiacich) vojakov buržoáznej slovenskej armády "našimi chlapcami".

Celkovo je návrh kampane netriedny, akcentujúci, že pre KSS sú jednými z najdôležitejších tém ochrana maloburžoázie (živnostníkov), penzistov a príslušníkov buržoáznej armády. Živnostníci a penzisti sú v materiáli, zrejme na základe objednávky KSS, označení v súlade s cieľmi tejto malomeštiackej strany za cieľovú skupinu kampane (komentár k vizuálu 2). V zmysle zásad tvorenia buržoáznej reklamy danej pravidlami kapitalistickej manipulácie je v ňom badateľná snaha útočiť na emócie prijímateľa (vyjedanie smetiakov či piknik v tráve vlastné tak proletariátu, ako aj lumpenproletariátu), pričom snaha o triedne uvedomenie robotníckej triedy v ňom úplne absentuje. Kampaň, v ktorej nenájdeme ani náznak triedneho chápania spoločnosti, povahy vykorisťovania v rámci výrobných vzťahov či nutnosti uskutočnenia revolučného prevratu a prevzatia moci proletariátom, je hodná krachujúcej maloburžoáznej, sociálno-demokratickej strany, akou KSS na čele s HROBÁROM bezpochyby je.

1 komentár:

  1. Páni autori týchto poloprávd a klamstiev,

    pozoruhodné na vašej konšpiračnej teórii je iba to, že sa nápadne podobá konšpiračným teóriám a praktikám tajných služieb. Materiál s ktorým disponujete (volebná kampaň 2010) bol vami získaný nelegálnou cestou. Je vecou zložiek konajúcich v trestnom konaní zistiť ako bol tento materiál odcudzený. Materiál je výlučne z mojej dielne a je majetkom mojej firmy a prináležia mi k nemu autorské práva. Preto Vás žiadam, aby ste ho z internetu stiahli a ospravedlnili sa mi za Váš zásah do môjho súkromia a majetku. O Váš komentár nestojím a jeho obsah je pre mňa smiešny. Ďalšie firmy a osoby uvedené vo vašom článku nemajú s materiálom nič spoločné okrem toho že sídlia alebo v minulosti sídlili v tej istej budove. Za ich prípadné reakcie si zodpovedajte sami!.

    Ing. Jalal Suleiman, PhD.

    OdpovedaťOdstrániť