nedeľa 20. februára 2011

Diskutovali sme s anarchistami. O boľševizme

Cieľom marxistov-leninovcov v rámci kapitalistickej spoločnosti je zvrhnutie panstva buržoázie a nastolenie diktatúry proletariátu. V rámci nej budú odstránené posledné zvyšky vykorisťujúcej triedy a buržoázneho štátneho aparátu, ktorý je v socialistickej spoločnosti nahradený a dôsledne likvidovaný mocou proletariátu, vykonávanou prostredníctvom jeho predvoja - komunistickej strany. To sa prirodzene prieči záujmom kapitalistov a ich prisluhovačov vrátane anarchistov a trockistov, ktorí sa neustále usilujú diskreditovať moc proletariátu a jej orgány, nazývajúc ich o. i. byrokratickými či štátno-kapitalistickými.

Dňa 20. februára 2011 sme dostali pozvánku do anarchistickej skupiny na Facebooku SkinRiot. Sprvoti sme ju mienili automaticky odmietnuť spolu so záplavou ďalších, nič nehovoriacich pozvánok, ktorými nás naši Facebook "priatelia" denno-denne atakujú. Po zbežnom pohľade naň sme sa rozhodli pozrieť sa túto skupinu bližšie. Po chvíli sme sa pustili do lúskania diskusných príspevkov v nej a zistili sme, že nesklamala. Hlavnou témou diskusie bola otázka: "Môžu anarchisti spolupracovať s boľševikmi vo Vzdore?" (informovanému čitateľovi je známa skutočnosť, že ide o málopočetnú skupinu hybridnej či nevyhranenej všeľudovo-reformisticko-trockistickej orientácie, ktorá z pravicových pozícií opakovane útočila na tzv. "autoritársku ľavicu", "stalinistov", "radikálov" či "dogmatikov" a ktorá sa hlási k sociálno-demokratickým myšlienkam tzv. socializmu pre 21 storočie či dokonca k prvkom čínskeho pomaovského revizionizmu.

Účastníkmi diskusie boli predstavitelia organizácie SkinRiot, pranierovaní za spoluprácu s "boľševikmi", Čech s nickom "Míro Tvorce" a považskobystrický junák s nickom "Vïk Jancsó", dohliadajúci na ideovú čistotu anarchistického hnutia, a tiež predstavitelia Vzdoru, prezentujúci sa pomýlenými múdrosťami ohľadom povahy ľavicového hnutia. Viacerí zúčastnení sa predbiehali chválenkárskymi tvrdeniami o tom, kto je väčší antifašistický bojovník, pri ktorých sa môj nebohý otec, zaslúžilý účastník protifašistického odboja a držiteľ mnohých medailí a vyznamenaní za svoj aktívny prínos v boji proti fašistickému nepriateľovi, musí obracať v hrobe rýchlosťou, že po pripojení dynama je možné zásobovať elektrickou energiou celú jednu priemerne rozľahlú košickú bytovku.

Po dôkladnom preštudovaní príspevkov, ktorými sa prezentovala naša maloburžoázna mládež a dorast, rozhodli sme sa zapojiť sa do diskusie príspevkom:

Všímam si, že je v tejto skupine témou boľševizmus. Čo znamená tento výraz?
Boľševizmus je teória a prax marxizmu-leninizmu. Boľševickou nie je ani revizionistická a sociálno-reformistická KSS, ani trockisticko-socdemácko-gulášový Vzdor, ktorý hlása blud, že "boľševici vymreli pred 100 rokmi", a vlastne takmer žiadna organizácia na Slovensku. Takmer.


Čo sa boľševizmu týka, pomôžme si slovami s. Martina JÁGRIKA z posledného čísla časopisu Avantgarda: "kto odmieta boľševizmus, kto odmieta boľševizáciu komunistickej strany, kto tvrdí, že boľševizmus na Slovensku nie je aplikovateľný, odmieta vlastne leninizmus, proti leninizmu ako neoddeliteľnej súčasti marxizmu bojuje a tým skryto útočí na samotné základy marxizmu, aj keď možno nevedome". Boľševikom nie je ten, za koho ho tak označia pseudoantifácke deti á la Jancsó, ale ten, kto sa striktne pridŕža marx-leninskej teórie, nedeformuje a nereviduje jej základy, neokliešťuje jej metódy...


Marxisti-leninovci nemajú potrebu až smiešne ahistorickým spôsobom ("LENINOVÝMI" ústami) pľuť na s. STALINA, ktorý bol veľkým vodcom sovietskeho proletariátu a učiteľom všeho pokrokového ľudstva: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/67728_138079496239529_138074882906657_179755_55180_n.jpg


Marxisti-leninovci sa tiež nepotrebujú dištancovať od "stalinizmu", tak, ako to často robí Mr. Carlos v snahe "očistiť hnutie" "zločinov", ktorými bolo "zdiskreditované". Btw. stalinizmus, termín vrcholne nepresný a zahmlievajúci, zavedený buržoáznou propagandou a šírený trockistami a ďalšími renegátmi komunistického hnutia... neznamená opäť nič iné, ako striktné pridržiavanie sa učenia marxizmu-leninizmu.

Toľko Vzdor a boľševizmus. Z jeho pohľadu ho možno táto poznámka dáva do dobrého svetla. Pre mňa je však vyjadrením presvedčenia, že je v tejto chvíli pre RKS nevhodným spojencom, "spojencom", ktorý azda bude niekedy takticky využiteľný, ale v túto chvíľu ten moment určite nenastal. Nech sa len chlapci grupujú do všeobčianskych, nadtriednych a tým aj neproletárskych a buržoázii slúžiacich organizácií. Nech sa tiež nechávajú začleňovať do medzinárodnej trockistickej siete protistalinských štváčov. Aj keď možno v istú chvíľu poslúžia veci, na konci aj tak skončia tam, kam patria spolu s ďalšími malomeštiackymi a protisocialistickými živlami vrátane vás, anarchistických rojkov.

Stavím sa, že naši "antifácki" hrdinovia Míro Tvorce a Vïk Jancsó ma budú vedieť usmerniť a vysvetliť mi, že sa mýlim a že boľševizmus znamená niečo úplne iné. Čo už, keď "vedia" lepšie, čo je to boľševizmus, než samotní boľševici?

Česť práci!

A veru že sme sa nemýlili. Usmerniť nás, čo znamená výraz "boľševizmus" sa poponáhľal Vïk Jancsó. A ak sa nepodujal vysvetliť, čo znamená všeobecne, vysvetlil nám aspoň to, čo vraj značí relatívne: pre anarchistov:

Vïk Jancsó: Pre nás je boľševizmus synonymom pre leninizmus, až tak moc sme sa ojebali? :) Smrť práci!

Nuž, na jasne položenú otázku sme bez zbytočného odkladu dali jasne formulovanú odpoveď:

Milý môj malý "antifašistický" hrdina!

Otázkou je, čo pre teba znamená "leninizmus". Ak to, čo mal na mysli J. V. STALIN v práci "K otázkam leninizmu" z roku 1926, v práci "O základoch leninizmu" (zborník prednášok na Sverdlovskej univerzite" či v rovnomennej práci "O základoch leninizmu" z roku 1924, potom je tvoje ponímanie boľševizmu správne. Ak je však pravdou, že charakterizuješ takto ponímaným termínom rôzne trockistické či všeľudové, reformizom nasiaknuté organizácie, ktoré sa od neho odkláňajú, popierajú jeho základy a útočia naň, strápnil si sa veľmi.

Ak si môže každý vybájiť vlastný zmysel termínov charakterizujúcich jednotlivé ideologické prúdy, pre mňa je anarchizmus synonymom pre spústu maloburžoáznych prúdov, kam spadajú aj deťúrence zo Vzdoru. Pri anarchizme mi tento prístup dokonca pripadá oveľa prijateľnejší, nakoľko marxizmus-leninizmus je vedecká teória, v ktorej má každý termín svoje pevné a nezastupiteľné miesto. Pokiaľ sa tvoj anarchizmus premieta aj do voľného používania termínov, neviem potom, prečo ste chudáka Jihada vysmiali, keď tvrdil, že anarchisti požadujú zoštátnenie výrobných prostriedkov. Zrejme mu je vlastný rovnaký relativizmus, ako tebe, pričom "pre neho" anarchisti nemusia byť apriori proti štátu, ale radia sa k nim aj rôzne iné, zoštátnenie požadujúce skupiny. Skupiny, ktoré síce vy za anarchistov nepovažujete a ani sami seba tak nenazývajú, ale podľa Jihada nimi sú a to je, vychádzajúc z tebou uplatňovaného prístupu, dostačujúce.



Na záver: slovným spojením "smrť práci" zrejme deklaruješ, aký postoj majú tebe blízki anarchisti k práci. Nejde im asi o odstránenie odcudzenia produktov práce proletariátu, ale o zničenie, umŕtvenie práce. Či je to tak alebo nie je, týmto slovným spojením si sa spolu s ďalšou feťáckou bandou zaradil k lumpenproletariátu, ktorý netvorí žiadnu relevantnú dejinnú silu, ale ktorého problém bude po ustanovení diktatúry proletariátu vyriešený zavedením zákonnej pracovnej povinnosti.

Česť práci!


O istý čas sme dostali odpoveď:

Vïk Jancsó: Milí moji malí červení náckovia, za leninistov je prečo blbé považovať aj trocky a spol, ktorí nech s nimi máte akékoľvek ideologické spory, tak tiež stále uznávajú pro-štátne socialistické myšlienky definované hlavne V.I. Leninom?
Ja som Jihada nevysmial :D a myslím si že on to len ťažko myslel tak ako tuná uvádzate, keďže je tuším stále členom podľa vás neboľševického SZM a tým pádom anarchistického :D :D :D :D
Slovné spojenie "smrť námedznej práci" by bolo predsa len trochu dlhé, nečakal som že zrovna vy to nepoberiete :)

...na čo sme museli nášho "antifašistického bojovníka" usmerniť ohľadom domnelej príslušnosti trockistov k leninistom, ktorú popierame nielen my, marxisti-leninisti, ale ešte aj samotní trockisti, označujúc sa výhradne za marxistov (čo je samozrejme nesprávne):

Trockisti sú nepriatelia leninizmu, nie leninisti. Prečo a ako pôsobia proti leninizmu, dôsledne popisuje J. V. STALIN v stati "Trockizmus", "Proti trockizmu" alebo napr. "O pravicovej úchylke v VKS(b)". Nie, nevysmial, ale s linkom na tú stránku si tu víťazoslávne operoval. A že si niečo nečakal... ak by si chápal, aký zmysel má kategória práce v historicko-materialistickej teórii, ako sa ňou vysvetľuje vznik ľudského rodu, jazyka aký zmysel má v politickej ekonómii.., potom by si ani malé nedochôdča nemohol vysloviť takýto nejapný predpoklad.

Okrem citovanej diskusie, prilepili sme na plochu SkinRiotu odkaz na STALINOVU stať "Anarchismus nebo socialismus" s komentárom:

"Spoluprácou s anarchistami Vzdor opätovne ukazuje, že má pramálo spoločné s marxizmom-leninizmom, s revolučným učením robotníckej triedy... Žiadne prekvapenie sa nekoná, malomeštiacky živel k malomeštiackemu živlu sadá, rovný rovného si hľadá".

Trvalo pár desiatok hodín, kým sme sa dočkali reakcie Vïka Jancsó-a:

Vïk Jancsó: Niet nad to keď sa dvaja leninistickí kohúti škorpia

Nakoľko sme už mladíkovi vysvetlili, že žiadnu zo zúčastnených strán nepovažujeme za boľševickú a teda ani za leninskú organizáciu, odpovedali sme citátom z básne ruského barokového mravoučného básnika Simeona POLOCKÉHO "Pijanstvo" s tým, že pokiaľ jej porozumie, pochopí, že dokonale vystihuje fakt, že v danej skupine vidí dvoch leninistov:

Человек некий винопийца бяше,
.Меры в питии хранити не знаше.
Темже многажды повнегда упися,
В очию его всяка вещь двоися,
В едино время прииде до дому
И вся сугуба зрешася оному.
Име два сына, иже предстояста, —
Ему четыре во очию стаста.
Он нача жену абие мучити, —
Дабы ему правду хотела явити,
Когда два сына новая родила
И с коим мужем она приблудила.
Жена всячески его увещаше:
Вино виновно быти сказоваше.
Но он никако хоте веры яти,
Муку жестоку нача умышляти.
Взял есть железо, огнем распаляше,
Ко жене бедней жестоко вещаше:
«Аще ты инем мужем не блужденна,
Сим не будеши огнем опаленна.
Аще же с инем блуд еси творила,
Имать ожещи тя огненна сила».
Бедная жена в люте беде бяше,
Обаче умно к нему глаголаше:
«Рада железо огненное взяти,
Невинность мою тебе показати,
Токмо потщися своею рукою
Подати оно ты на руку мою».
А все железо распаленно бяше,
Чесо пияный во ум не прияше.
Ятся железа, люте опалися,
Болезни ради в мале отрезвися.
И се — два сына точию видяше,
Невинность жены, свою вину знаше,
Срамом исполнен, во печали был есть
И прощения у жены просил есть.
Тако пиянство ум наш помрачает.
Всяк убо того верный да гонзает!
Сугуба — вдвойне; гонзает — избегает.


Táto v archaickom jazyku písaná báseň zachytáva fiktívny výjav domáceho násilia, keď sa opitý manžel vracia domov a v dôsledku alkoholického opojenia sa mu pred očami rozdvojí svet. Keď zaostrí zrak na svojich dvoch synov a miesto nich vidí štyri deti, začne mlátiť svoju ženu, usilujúc sa z nej dostať odpoveď na otázku, s kým splodila ďalších dvoch synov.

Berieme si poučenie z tohto didaktizujúceho diela starého majstra a Jancsóovi odporúčame, aby obmedzil pitie alkoholických nápojov a miesto neho sa venoval cibreniu presnosti v používaní názvov ideologických prúdov, ktorá uňho (a ostatne u väčšiny anarchistov, s ktorými sme doteraz prišli do styku), výrazne pokrivkáva.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára